Pacífics o indefensos?

Aquesta entrada ha estat motivada per la descoberta d’aquest article que m’ha fet pensar en el tema central del mateix.

Som o hem estat un poble bel·licós?. Si be l’article te com punt de partida el tancament, desmantellament, del Museu Militar que es trobava al Castell de Montjuïc, la part que m’interessa és la que parla de que darrera d’un ‘pacifisme’ exagerant s’està deixant de banda un aspecte molt important de cara al nou Estat Català, la seguretat. Crec encertat el plantejament, no puc concebre un estat sense unes estructures de seguretat passives i actives que garanteixin la sobirania de la nació. No em plantejo un exercit d’actuació exterior tipus USA, ni uns serveis d’intel·ligència d’estil CIA, però si que considero necessari uns mínims per preveure, o en tot cas minimitzat, les possibilitats d’agressió per part d’altres. El model que m’atrau, dins el meu desconeixement, és el de Suïssa, un estat de fama mundial per l’absència de conflictes al darrer segle, però amb exèrcit i amb uns serveis d’intel·ligència prou espavilats.

Tornant a la qüestió inicial, hauríem de ser un poble pacífic?, crec que sí, per descomptat, però hauríem de ser un poble indefens?, doncs no.

Es clar que hem tingut molts conflictes bel·lics els darrers segles, però la sensació que tinc, i més llegint l’article, és que ens hem vist abocats als conflictes arrossegats pels esdeveniments, no pas per ganes de fer la guerra (?), i això per que de fet no estàvem en gaire bona disposició de treure’n cap profit, i més quan aquests conflictes bel·lics es desenvolupaven a casa nostra -que és el pitjor que et pot passar-. Trobaria d’una estupidesa superior no pensar en, com a mínim, uns serveis d’intel·ligència que ens garantissin el poder anticipar-nos als moviments que altri pogués fer amb la intenció de fer-nos mal, i no parlo ara directament d’altres estats, sinó d’organitzacions ‘fanàtiques’ de tota mena que no foren capaces d’assimilar, posem per cas, la pèrdua d’un territori que consideren seu i que se’ls ha independitzat…

Així que en resumeixo la meva opinió, pacífics? sí, indefensos, no!.

Siau…

Els comentaris estan tancats.
