Vergonya aliena

Sí, la veritat és que m’han fet sortir els colors, i als meus anys!. El fet és que no era el primer cop que llegeixo que CiU i PSOE-C volen fer un ‘debat a dos’ com a espectacle estel·lar d’aquesta campanya electoral, com si l’assumpte només anés d’ells dos, que no hi ha cap més a l’univers.

Els podria entendre si fossin els últims nàufrags d’una illa deserta i la lluita fora per el darrer coco de l’última palmera, però no és el cas, parlem del país, parlem de Catalunya i del seu futur immediat, i molt probablement del futur a mig termini. Tinc la sensació de fa temps que aquesta gent no ens estima, només s’estimen ells mateixos, que l’accés al màxim càrrec de responsabilitat de Catalunya és una cursa cap a la satisfacció personal, que fer servei als altres no fa pas per ells, o com a mínim fer servei als catalans, que de seus semblen ja tenir, els seus clans. Això ha acabat fent-me tenir plena consciència de la baixa qualitat moral d’aquestes dues organitzacions, d’aquests dos personatges. I sí, m’avergonyeixo que puguin ser, qualsevol d’ells, el futur President de la Generalitat de Catalunya, la persona que m’ha de representar davant el món, la persona que haurà de respondre en nom meu davant d’altri, la persona que molt probablement decidirà el meu futur immediat.

Si, tenen la poca vergonya de presentar-se com els únics, deixant de banda tots els altres que legítimament aspiren a la presidència de Catalunya no deixant badar boca a cap més. Amb una mostra de menyspreu com aquesta a d’altres candidats amb els que tindran que conviure i parlar dels assumptes de país, que son capaços de fer-nos a nosaltres?. Jo que soc anònim, no pertanyo a cap poder, a cap grup de pressió, quin nivell de menyspreu en rebré?. I aquests son el millor que podem oferir al món?, el millor que tenim per fer-nos veure al món?

He sentit vergonya aliena.

Siau…

Els comentaris estan tancats.
