‘Chanchullos’

Valentí Almirall - Lo catalanismeRemenant per la biblioteca de casa he recuperat un llibre del meu avi què, pel títol i l’època en que va ser escrit i, perquè no dir-ho, per l’autor, m’ha cridat a llegir-lo. En aquest llibre -del que tot just porto llegides unes poques pàgines- estic trobant tota una sèrie de ‘perles’ que l’estan convertint en el més entretingut del que han passat per les meves mans aquests darreres mesos. No m’esplaiaré més en les sensacions que em produeixen les descripcions del mateix i tant sols una petita mostra penso que farà perquè també a vosaltres us la faci picar el cuquet…

“Madrid fa veure que viu de la política, però lo que realment sosté son luxo y satisfà sos capritxos, elevats á necessitats, no son pas los sous que escuran los pressupostos, sinó los chanchullos y traficas que se fan ab tot lo que ha de ser resolt en sas oficinas.”

Valentí Almirall. Lo catalanisme (1886)

Anuncis
Els comentaris estan tancats.
